Lite information!

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Lite information!

Inlägg av Virvel i mån feb 13, 2017 10:59 pm

Som jag sa igår så lägger vi om och kör HC på onsdag samt söndag framöver! Vi är 7/10 HC nu så vi har haft en bra progress trots allt och eftersom det är vissa av oss som bara kan spela onsdag / söndag eftersom det är våra "fasta" raiddagar så tycker jag det är bättre att lägga HC på dom! Vi kommer att köra Normal på Torsdagar ett tag till framöver så länge det finns intresse för det och så länge det finns gear att hämta.

Det har kommit upp frågor angående att komma med sina alts på torsdagar när vi kör normal, en del av oss har inte jätte mycket mer att hämta i Normal, medans andra MAINS har en del kvar att hämta där, tex BiS trinket för caster på guldan. Om vi ska köra med lite blandat alts samt mains på normal raids så måste vi sätta upp tydliga regler angående detta.

- Vi kommer fortsätta med Loot Council i normal för att kunna ge loot till main karaktärer i första hand. Alts kommer i andra hand.
- Main karaktärer har PRIO på loot som dom behöver tex. trinkets , set delar mm. (dom som är där på sina mains är där för att hämta gear och kunna göra bättre ifrån sig på HC)
- Har man en main som behöver gear ifrån Normal, skall man komma med den hela raiden för att slippa massa byten av karaktärer mellan olika bossar. (undantag kan göras för tex guldan).

Sen ska jag passa på att säga något om dessa mainbyten som sker lite mitt i ett tier. Jag personligen tycker inte det är helt ok att faktiskt byta main mitt i ett tier när vi fortfarande progressar i HC. Vi hade 10 veckor innan Nighthold att bestämma vad man ville spela. sen valde alla klass samt spec så vi fick ett roster från det. När nu main byten sker mitt under ett tier så ställer det till med lite problem!
Med det sagt så vill jag säga som såhär, Absolut får man byta main nu om man vill, MEN då får man räkna med att inte vara med på HC progress om inte ilvl / dps / hps ligger på den nivån det måste i HC!
Man får INGEN förtur på loot på sin "nya main". Looten kommer gå till spelare som spelar sin första valda karaktär först.
Det är spelares EGNA ansvar att geara sin "nya main" till den nivån den behöver vara på.
Virvel
Virvlaren

Till överst på sidan Gå ner

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet